Hjärnmosad

Alltså matte E i 1h och 45 minuter är plågsamt på riktigt speciellt när lektionen börjar klockan 15.00 och håller på till 16.45 för er som inte orkade räkna ut det. Visst är det roligt, men man är så hjärnmosad vid den tidpunkten så det blir bara jobbigt.

Nu har jag också anmält mig till en matematiktävling, "skolornas matematiktävling". Går ut på att man ska svara på sex stycken uppgifter på fem timmar. Här är förra årets kvalificeringsuppgifter, ni kan ju själva se nivån på dom: http://www.math.uu.se/~dag/skolornas/Kval08.pdf. Det värsta är att jag inte kommer kunna lösa en enda av uppgifterna trots att jag ska vara bra på matte. Kommer inte kännas så bra att misslyckas, men kan lika gärna ge det ett försök.

Man kan ju trots allt ha tur ibland...

Kommentarer
Postat av: Anonym

men du vet att du äger på matte!!! om nån inte har sagt det förut (hEhEHE), så säger jag det nu:O förresten så får du bli duktigare på att kommentera!=D

2009-09-09 @ 21:39:21
Postat av: Malin

jag klarade en uppgift när jag var med för två år sedan...

2009-09-10 @ 12:12:33
URL: http://mallino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0